ACTIVIDADES » TEATRO EN INGLÉS
ACTIVIDADES
Teatro en Inglés
Icono teatro

THEATRE IN ENGLISH

TEATRO EN INGLÉS

 

It seems impossible that, in a school where the theatre activity is so deep-rooted, and where English is the first foreign language studied (furthermore, the school is bilingual), the two activities didn't coincide sooner or later...

En un colegio donde la actividad de Teatro está tan arraigada, donde el Inglés es la primera lengua extranjera que se estudia, y además es Centro Bilingüe (Inglés), parece imposible que tarde o temprano ambas actividades no coincidiesen...

 Animals! (¡Animales!)

A 1

A 3

A 4

 

Livingstone, I suppose (Livingston, supongo)

L 1

L 2

  

Alice in Wonderland (Alicia en el País de las Maravillas)

A group of students of the 4th grade of Mención de Inglés del Grado en Maestro en Educación Primaria (the Specialization in English of the Bachelor's Degree in Primary School Teacher) perform in English the play Alice in Wonderland, under the direction of Imelda Martín Junquera, from the Modern Philology Department of the University of Leon, and directed by the students of the three first grades of Primary education.

Un grupo de alumnos y alumnas de 4º curso de la Mención de Inglés del Grado en Maestro en Educación Primaria representan en lengua inglesa, bajo la dirección de Imelda Martín Junquera, del Departamento de Filología Moderna de la Universidad de León, la obra Alicia en el el País de las Maravillas, dirigida a los alumnos y alumnas de 1º, 2º y 3º de Primaria.

"...Alice was a curious and lively child, who liked to play by the river bank. One afternoon, she saw a rabbit passing by carrying a clock, and she accompanied him through the rabbit-hole.

"...Alicia era una niña inquieta y curiosa a la que gustaba jugar a la orilla del río. Una tarde, vio pasar a un conejo con un reloj y le acompañó a través de la madriguera.

Alicia 1

The rabbit was going to the Queen of Hearts' Castle and, on the way, they came across a number of characters, each one crazier than the previous one. 

El conejo iba al palacio de la Reina de Corazones y, de camino, se encontraron con una serie de personajes a cada cual más chiflado.

Alicia 2

The Hatter spent the day having tea with his friends: the March Hare and the Dormouse. Alice and the rabbit continued their journey.

El sombrerero se pasaba el día tomando el té con sus amigos: la Liebre de Marzo y el lirón, así que Alicia y el conejo siguieron su camino.

Alicia 3

Later on, they met the brothers who argued all the time and prevented them from passing.

After getting rid of them, they arrived the castle right before the doors closed.

Más tarde, se encontraron con los gemelos que discutían todo el tiempo y les impedían el paso.

Tras librarse de ellos, llegaron al palacio justo antes de que se cerraran las puertas.

Alicia 4

The Queen of Hearts was playing croquet and was very angry about the rabbit's delay. 

La Reina de Corazones estaba jugando al croquet y se enfadó muchísimo por el retraso del conejo.

Alicia 5

There was the Footman, the Queen's painter, who painted the white roses red.

Allí estaba el Lacayo, el pintor de la reina, que pintaba las rosas blancas de rojo.

Alicia 6

After saving the Footman's life, Alice and the rabbit take part in the trial of the Knave of Clubs...

Tras salvarle la vida al Lacayo, Alicia y el conejo participan en el juicio de la Sota de Bastos ...

Alicia 7

...because he stole a tart from the Queen.

Alice gets that they do not cut his head...

...por robarle una tarta a la reina.

Alicia consigue que no le corten la cabeza...

Alicia 8

...and the upset Queen decides to end the day and go to bed.

...y la reina, disgustada, decide terminar el día e irse a la cama.

Alicia 9

In the end, Alice and the rabbit go back home through the rabbit-hole."

Finalmente, Alicia y el conejo vuelven a casa a través de la madriguera."

Enlaces Institucionales
Portal de educación Directorio de Centros Recursos Educativos Calendario
Reconocimientos
Certificacion CoDice TIC Nivel 3